Konflikti so več kot le samo nesporazumi, saj pri konfliktih posamezniki zaznavajo grožnjo samim sebi in je zato zmotno verjeti, da bodo izginili sami od sebe. Tudi najmanjši lahko prerasejo v velike probleme, če se z njimi ne soočimo.
Vzroke za konflikte največkrat najdemo v slabi komunikaciji. Nerazumevanje različni stilov komuniciranja ali pa celo nezmožnost oz. nepripravljenost komuniciranja lahko vodijo do konfliktov, ki za seboj potegnejo nemotiviranosti in zniževanje zavzetosti zaposlenih. Pomembni vzroki konfliktov se nanašajo na stališča oz. vrednote ali pa na osebnostne lastnosti vpletenih. Do takšnih konfliktov pogosto prihaja npr., ko imamo generacijski razmak med vpletenimi stranmi. Vzroke pa lahko iščemo tudi v tekmovalnosti, predvsem se to povezuje z delovnim okoljem, še posebej, če je plačilo vezano na individualno produktivnost.
Po Thomasu in Kilmannu obstaja pet načinov razreševanja:
In kakšen je vaš običajni način reševanja konfliktov? Preverite na hitrem testu: http://conflict911.com/cgi-bin/links/jump.cgi?ID=19039
Ste z odgovorom zadovoljni? Bi radi o konfliktih izvedeli več? Pridružite se nam na brezplačnih delavnicah na temo Konflikti med zaposlenimi in kako lahko jaz vplivam na izboljšanje odnosov v Ljubljani in Kopru.
Uporabljeni viri: