Temu digitalnemu razvoju sledimo tudi na DOBA Fakulteti, zato s svojim načinom dela in vsebinami v online študijskih programih Marketing, družbeni mediji in odnosi z javnostmi ter Marketing in prodaja študente pripravljamo na upravljanje z digitalnimi mediji najnovejše generacije, s katerimi prihajajo v ospredje posamezniki, njihove ideje, mnenja in odnosi med temi posamezniki. Nekdaj pasivni potrošnik tone v pozabo in naši študenti med online študijem spoznajo, da njegova radovednost, poučenost in komunikativnost v tem okolju zahteva od podjetij drugačne pristope komuniciranja, kot so jih vajeni v tradicionalnih medijih.
Najbolj obiskano družbeno omrežje v svetu je Facebook (2,3 milijarde obiskovalcev na mesec), sledijo YouTube (2 milijardi obiskovalcev na mesec), WhatsApp (1,6 milijarde obiskovalcev na mesec), Facebook Messenger (1,3 milijarde obiskovalcev na mesec). WeChat ima 1,1 milijarde obiskovalcev na mesec, Instagram ima 1 milijardo obiskovalcev na mesec, medtem ko Twitter 330 milijonov obiskovalcev na mesec. V Evropi uporablja družbeno omrežje Facebook 385 milijonov uporabnikov na mesec, medtem ko dnevno 286 milijonov uporabnikov (Statista, 2019a, 2019b, 20019c) (Slika 1).
Slika 1: Najbolj obiskana družbena omrežja v svetu (v milijonih)
Vir: Statista 2009a.
Rezultati raziskave Medijska potrošnja 2018 (iProm in Valicon, 2018) kažejo:
Slika 2: Penetracija uporabe naprav po generacijah - osebna uporaba naprav
Vir: iProm in Valicon, 2018.
Slovenski spletni uporabniki v običajnem dnevu v največji meri uporabljajo elektronsko pošto (63 %), družbena omrežja (57 %), brskajo po spletnih straneh (52 %), berejo novice na novičarskih portalih (50 %) in gledajo televizijo (47 %) (iProm in Valicon, 2018).
V zadnjih štirih letih so se povečali dosegi naslednjih aktivnosti in vsebin v digitalnim medijih: uporaba spletne trgovine in spletnih strani o izdelkih, video vsebine in storitve klepetov (chat). (Slika 3; iProm in Valicon, 2018).
Slika 3: Dosegi vseh merjenih aktivnosti med leti 2014 in 2018 - spremljanje v običajnem dnevu
Vir: iProm in Valicon, 2018.
Naši študenti med študijem spoznajo, da je generacija Y že spremenila navade medijske potrošnje in da bo generacija Z najverjetneje tista, ki bo medijsko potrošnjo še bolj korenito spremenila. Video vsebine skupaj z video pretočnimi vsebinami, kot je YouTube (66 %), so tista aktivnost na spletu, ki to generacijo najbolj razlikuje od starejših.
Slika 4: Dosegi vseh merjenih aktivnosti po generacijah - spremljanje v običajnem dnevu
Vir: iProm in Valicon, 2018.
Zadnji dve desetletji sta medijski zemljevid najbolj korenito preoblikovala splet in uporaba digitalnih medijev, zaradi česar je sodoben potrošnik postal vse bolj povezan in študenti DOBA Fakultete se med študijem naučijo, kako integrirano komunicirati z njim, prek različnih točk stika.
Uporabljeni viri: