DOBA znanja

Spremljajte naše novice

Novi trendi v turizmu

28. september 2017
Turizem ne samo, da velja za eno najhitreje rastočih gospodarskih panog, saj je svetovnem merilu zelo v porastu, velja tudi za eno ključnih gonil socialno-ekonomskega napredka države.

Kot dejavnost se lahko turizem po obsegu primerja z izvozom nafte, pridelavo prehrambnih izdelkov ali proizvodnjo avtomobilov. Postal je eden ključnih dejavnikov v mednarodni menjavi in predstavlja enega glavnih virov dohodka v mnogih razvijajočih se državah.

Turizem predstavlja 10 % svetovnega BDP, 6 % svetovnega izvoza ter 1 od 11 vseh svetovnih delovnih mest, kar je razvidno tudi iz spodnje infografike.

Vir: World Turism Organization 2016

Za uspeh je ključno slediti trendom

Kreativno razmišljanje o novostih na področju turistične ponudbe je bistveno za uspeh posamezne turistične organizacije. Najpomembnejši trendi v turizmu trenutno obsegajo več segmentov, saj si sodoben turist želi pestre in pristne ponudbe. Glavni trendi, ki jim moramo za uspeh v turizmu slediti, so:

  • Emocionalna doživetja. Sodoben turist se ne zadovolji več samo z ogledi (»videti« in »spoznati«), ampak si želi »doživeti« in »začutiti«.
  • Doživetje lokalnih posebnosti, kot so zgodbe, jedi, ljudje, navade, običaji, je za turista na njegovem potovanju ključno. O tem nato lahko izčrpno poroča družini in prijateljem.
  • Skrb za telo, ki obsega nudenje storitev za dobro počutje, npr. rekreacija, aktivno preživljanje prostega časa, zdrava prehrana, wellness, spa …
  • Gastronomija, ki vključuje tako gastronomske ture, obiske vinskih kleti, tematske kulinarične večere, kulinarične delavnice …
  • Potrošniška doba, ki smo ji priča, se odraža tudi na področju turizma. Tako je tudi nakupovanje eden ključnih trendov, saj je za turista pomembna dobra ponudba trgovin, tako luksuznih in butičnih kot tudi manjših, kjer se lahko kupi tipične lokalne izdelke in pridelke.
  • Beg iz vsakdanjika. Turistu pomeni dopust beg iz vsakdanjega, doživeti želi nekaj novega, drugačnega od rutine. Zmeraj več turistov se odloča za beg iz gneče v mirnejše okolje.

Pri promociji zmeraj večjo vlogo igrajo socialna omrežja

Splet in socialna omrežja postajajo ključni komunikacijski kanali za promocijo destinacije in vsega, kar ta  ponuja. Spletna stran socialbrands100.com je leta 2013 analizirala 100 v socialnih medijih najbolje stoječih blagovnih znamk in med njimi je 15 % turističnih znamk, ki so uvrščene zelo visoko, kot npr.: Thomson Holidays, Thomas Cook UK , American Airlines (AA) in Lufthansa.

Nov program s področja turizma od letošnjega leta naprej ponujamo tudi na DOBA Fakulteti. Dodiplomski e-študij Poslovanje in upravljanje v turizmu obsega najsodobnejše predmete prav s področja trendov v turizmu, kot so Razvoj in oblikovanje vrhunskih izdelkov in storitev v turizmu, Trajnostni turizem in lokalno okolje, Strategije družbenih medijev in marketing, Upravljanje trendov v turizmu, Inovativni in inovacijski menedžment itd. Višješolski program Velnes/Welness pa ponuja najsodobnejša s področja velnesa.

Uporabljeni viri:

Informativni dnevi
Informativni dnevi
Deli
Deli
Online študij
Online študij
Izpolni prijavo
Izpolni prijavo