DOBA znanja

Spremljajte naše novice

Učinek umetne inteligence na spletno izobraževanje

21. oktober 2024

V zadnjih letih je umetna inteligenca (UI) postala nepogrešljiv del našega vsakdana. Tehnologije, kot je ChatGPT, so pridobile ogromno popularnost, saj jih uporablja vedno več ljudi. V letu 2023 se je število uporabnikov ChatGPT povzpelo na približno sto milijonov (Tamim, 2023). Ta številka jasno kaže, kako pomembna je umetna inteligenca v sodobnem življenju, vendar pa javno razumevanje njenih prednosti pogosto ostaja omejeno. Umetna inteligenca ponuja revolucionarne možnosti za spletno izobraževanje, saj omogoča ustvarjanje prilagojenih in interaktivnih učnih izkušenj, ki lahko bistveno izboljšajo rezultate učenja.

ChatGPT, kot eno najbolj znanih orodij v izobraževanju, omogoča generiranje besedil in odgovarjanje na vprašanja ter tako prispeva k boljši učni izkušnji. Njegova sposobnost obdelave naravnega jezika in hitrega dostopa do informacij omogoča študentom, da pridobijo znanje na bolj učinkovit način. S tem se odpira nova dimenzija učenja, kjer lahko študenti interagirajo z AI orodji in tako izboljšajo svoje razumevanje snovi.

Potencial umetne inteligence v izobraževanju

Umetna inteligenca ima tri glavne aplikacije v izobraževanju: podporo pri poučevanju, avtomatizacijo administrativnih nalog ter personalizacijo učenja. (Zhai, 2022; Grassini, 2023). Uporaba ChatGPT lahko poveča učinkovitost učenja s prilagajanjem izkušenj potrebam posameznega študenta. Ta prilagodljivost omogoča učiteljem, da bolje obravnavajo različne učne stile in potrebe svojih študentov. Poleg tega AI pomaga pri analizi podatkov in raziskovalnem delu, kar olajša dokončanje nalog ob upoštevanju akademskih smernic. Kljub prednostim pa uporaba umetne inteligence prinaša tudi izzive. ChatGPT se uči iz velike količine podatkov, kar lahko vodi do pristranskosti in napak. Kakovost podatkov, na katerih temelji UI, močno vpliva na njeno uspešnost. Pomembno je tudi upoštevati etične vidike uporabe UI v izobraževanju, kot so varstvo podatkov in transparentnost (Grassini, 2023). Te dileme so ključne za zagotavljanje odgovorne uporabe umetne inteligence v učnem procesu.

Raziskava med študenti

Na DOBA fakulteti smo v maju in juniju 2023 izvedli raziskavo med študenti, da bi ugotovili njihovo razumevanje in izkušnje z orodji umetne inteligence. Rezultati so pokazali, da več kot 40 % anketirancev nima izkušenj z UI orodji. Med tistimi, ki jih uporabljajo, je ChatGPT najbolj priljubljeno orodje. Študenti so poročali o različnih razlogih za uporabo AI orodij: raziskovanje tem, generiranje idej in splošna pomoč pri učenju. Kljub temu so izrazili zaskrbljenost glede zanesljivosti informacij ter morebitne odvisnosti od teh orodij.

Študenti so izrazili pomisleke glede verodostojnosti vsebin, etičnih dilem in možnosti prekomerne odvisnosti od UI orodij. Poudarili so tudi potrebo po boljšem razumevanju delovanja umetne inteligence. Mnogi so menili, da bi bilo koristno vključiti izobraževanje o pravilni uporabi UI orodij v učni proces. (Plantak in Štefotič, 2024)

S tem se odpira vprašanje o tem, kako najbolje vključiti umetno inteligenco v učni proces. Naša fakulteta si prizadeva za odgovorno uporabo umetne inteligence v izobraževanju. Uvedli smo smernice za uporabo teh orodij ter organizirali dogodke za učitelje o integraciji UI v učne metode. Načrtujemo tudi ponovitev raziskave in analizo rezultatov, da bi bolje razumeli vpliv umetne inteligence na spletno učenje ter prispevali k razvoju trajnostnih akademskih skupnosti.

Z vključevanjem umetne inteligence v proces učenja lahko izboljšamo učne rezultate in povečamo angažiranost študentov. Vendar pa je ključno, da to storimo odgovorno in etično ter da zagotovimo ustrezno podporo tako študentom kot učiteljem pri navigaciji skozi te nove tehnologije.

Literatura:

  • Grassini, S. (2023). Shaping the future of education: exploring the potential and consequences of AI and ChatGPT in educational settings. Education Sciences, 13(7), 692.
  • Plantak, M., & Štefotič, V. L. (2024). Artificial Intelligence and the Future of Online Learning: Opportunities and Challenges. Ubiquity Proceedings4(1).
  • Tamim, B. (2023). ChatGPT outpaces Instagram: 10 million daily users in just 40 days. https://interestingengineering.com/innovation/chatgpt-outpaces-instagram-10-million-users-40-days. Accessed: 02. 03. 2024.
  • Zhai, X. (2022). ChatGPT user experience: Implications for education. SSRN. https://doi.org/10.2139/ssrn.4312418
Informativni dnevi
Informativni dnevi
Deli
Deli
Online študij
Online študij
Izpolni prijavo
Izpolni prijavo