Predmet združuje tri široka področja, ki se med seboj tesno prepletajo:
Tehnologija – izbrane vsebine iz tehnološkega razvoja (merjenje tehnološkega razvoja, zgodovina tehnološkega razvoja, pomen tehnologije v zahodni civilizaciji, industrijska revolucija, produktivnost in ekonomija, mednarodna razporeditev tehnologije, tehnološke vrzeli, umetna inteligenca, participativni tehnološki razvoj (v kmetijstvu), tehnologija in delitvena ekonomija).
Globalizacija – izbrana poglavja iz globalizacije (merjenje globalizacije, globalizacija in tehnologija, globalizacija in mednarodna trgovina, finančni vidiki globalizacije, globalizacija in delitev dohodka, dobre in slabe strani globalizacije, globalizacija in kulture, globalizacija in družbene spremembe, globalizacija in mednarodna varnost, globalizacija in nacionalna ekonomska politika, globalizacija in institucije, upravljanje globalizacije, globalizacija in nacionalizem).
Družbene spremembe (indeks človekovega razvoja, večdimenzionalni indeks revščine, teorija družbenih sprememb, dimenzije družbenih sprememb, globalizacija in demokratizacija, globalizacija in politične spremembe, globalizacija in teorije zarot).
Vsebina
1. Tehnologija – izbrane vsebine iz tehnološkega razvoja
2. Globalizacija – izbrana poglavja iz globalizacije
3. Družbene spremembe
Cilji in kompetence
Cilji predmeta
Predmet naj ponudi mislecem, raziskovalcem in odločevalcem sintetiziran pregled aktualnega znanja na medsebojno povezanih področjih tehnoloških sprememb, globalizacije in sprememb v poslovanju ter v družbi sploh. S tem naj jih usmeri v holističen pristop k raziskovanju v okviru priprave doktorske disertacije. Študentom naj omogoči organiziran vstop v kompleksni svet globalizacije. Na ta način dobijo priložnost, da opredelijo svoje interese in zamisli v kompleksnem okolju ter spoznajo teorije in raziskovalna orodja. S tem se zmanjša čas za sledenje njihovim raziskovalnim zamislim in pričakovanim rešitvam, ki jih bodo predstavili akademskemu in/ali poslovnemu okolju. Po tem, ko se bodo spoznali s predpisano literaturo, bodo spodbujani, da se poglobijo v določen del predmeta, kjer naj poglobijo svoje znanje in poznavanje orodij potrebnih za analizo na izbranem področju.
Spisek literature sestavljajo izvirni članki in sistemizacije predvsem mednarodnih organizacij in predstavlja izhodišče za poglabljanje na individualnem interesnem področju študentov.
Predmet študentom ne ponuja enciklopedičnega znanja, temveč poskuša pripeljati izbrano področje globalizacije in njenih oblik v območje njihove znanstvene radovednosti.
Kompetence
Splošne kompetence, ki jih bodo pridobili študenti pri tem predmetu, so:
Predmetno-specifične kompetence, ki jih bodo študenti pridobili pri predmetu, so:
Pri predmetu bodo študenti obravnavali prelom med (antično) mitologijo in filozofijo, antično filozofijo kot enotnost filozofskega in znanstvenega mišljenja, pomembnost ločitve filozofije in retorike: sofisti kot prvi učitelji in problem relativnosti resnice, srednjeveško omejevanje znanosti (gramatika, logika, retorika), novoveško znanstveno revolucija v luči Descartesovega cogito in mathesis universalis, temeljni metodološki instrumentarij znanstvene misli: osnove logike, temelje argumentacije in kritičnega mišljenja, osnove družboslovne metodologije, teorijo in filozofijo znanosti v 20. stoletju (logični empirizem, kritični racionalizem, znanstvene revolucije, hevristika), francosko epistemologijo in "epistemološki rez/prelom" … Temeljni cilj predmeta je, da študenti nadgradijo znanstveni način razmišljanja, razvijejo kritično misel in argumentacijo.
Vsebina
1. Prelom med (antično) mitologijo in filozofijo (od bogov k prvim vzrokom): od Hezioda do predsokratikov.
2. Antična filozofija kot enotnost filozofskega in znanstvenega mišljenja: od Platonove metafizike (iskanja resnice) do Aristotelovega "pozitivizma" (sistema in deskripcije vsegaobstoječega).
3. Pomembnost ločitve filozofije in retorike: sofisti kot prvi učitelji in problem relativnosti resnice (Protagoras: homo mensura in odnos-nost resnice).
4. Srednjeveško omejevanje znanosti: med teologijo in filozofijo (gramatika, logika, retorika).
5. Novoveška znanstvena revolucija v luči Descartesovega cogito in mathesis universalis.
6. Temeljni metodološki instrumentarij znanstvene misli: osnove logike (modus ponens/modus tollens, indukcija/dedukcija ...).
7. Temelji argumentacije in kritičnega mišljenja (entimem, sklepanje po analogiji, sklepanje iz primera; logične in metodološke napake (fallacies): petitio principii, ignoratio elenchi, (pre)hitra/divja generalizacija ...).
8. Osnove družboslovne metodologije: kvalitativni (opazovanje, intervjuji, fokusne skupine, študije primerov) in kvantitativni pristopi (merjenje, statistika, anketiranje na velikih vzorcih, multivaria(n)tna analiza).
9. Teorija in filozofija znanosti v 20. stoletju:
10. Francoska epistemologija in "epistemološki rez/prelom": Bachelard, Canguilhem, Foucault, Althusser.
Cilji in kompetence
Osnovni cilj predmeta je študente in študentke usposobiti za razumevanje vzrokov za nastanek znanstvene misli, poznavanje njenih specifik in metodoloških pristopov in obvladovanje osnovnih analitičnih konceptov.
Študentke in študenti obenem pridobijo sledeče kompetence:
Študenti bodo pri predmetu obravnavali tradicionalne in alternativne ekonomske teorije, alternativne ekonomske modele, orodja in instrumente ekonomske analize (izračun makroekonomskih indikatorjev, funkcijske odvisnosti, relativnostna analiza, napovedovanje gospodarskih gibanj), trajnostni razvoj (trajnostna prihodnost, cilji in dimenzije trajnostnega razvoja, trajnostni razvoj in potreba po strateškem odzivu), krožno gospodarstvo (poslovna vrednost krožnega gospodarstva, krožno gospodarstvo kot ekonomska analiza, izzivi in ovire za vpeljavo, krožni poslovni modeli), analizo in ocenjevanje …
Vsebina
Cilji in kompetence
Študentje bodo:
Študenti bodo pri predmetu obravnavali metode in pristope v kvalitativnem raziskovanju (študija primera, etnografsko raziskovanje, utemeljena teorija, akcijsko raziskovanje), zbiranje kvalitativnih podatkov (spraševanje, opazovanje, uporaba dokumentov in drugih gradiv), analiziranje kvantitativnih podatkov (hermenevtika, semiotika, narativna analiza, programska orodja za analizo kvalitativnih podatkov, analiza kategorialnih podatkov) …
Vsebina
Cilji in kompetence
Seznaniti študente s strategijami pridobivanja podatkov ter naprednimi in najnovejšimi kvantitativnimi metodami in pristopi, primernimi za znanstveno raziskovanje inovacij in trajnostnega poslovanja. Usposobiti študente za ustvarjalno in učinkovito znanstveno-raziskovalno delo izbranega področja z uporabo kvantitativnih metod analize in sodobnih statističnih programskih orodij. Usposobiti študente za učinkovito evalvacijo lastnih raziskav in znanstveno raziskovalnih člankov in drugih objav z vidika metodologije, interpretacije in sporočanja rezultatov.
Po študiju predmeta bodo pridobili naslednje predmetno specifične kompetence:
Splošne kompetence študentov.
Študenti bodo pri seminarju dobili umeritve za študij literature, iskanje in vrednotenje relevantnih strokovnih virov ter usmeritve za izbiro ustrezne raziskovalne teme doktorske disertacije in za pripravo dispozicije doktorske disertacije. Pripravili bodo seminar, ki bo vključeval pregled izbranega raziskovalnega področja (teorija in izsledki dosedanjih raziskav) in utemeljitev raziskovalne teme doktorske disertacije, ter zagovarjali izbrane raziskovalne teme pred študijskimi kolegi, mentorjem in učitelji (na podlagi prejetih povratnih informacij študent pripravi prvi osnutek dispozicije doktorske disertacije). Izvedli bodo predstavitev in zagovarjali osnutek dispozicije doktorske disertacije ter prejeli povratno informacijo kolegov (mentorja, učiteljev) pred pripravo končne verzije dispozicije.
Vsebina
Cilji in kompetence
Splošne kompetence:
Predmetno specifične kompetence:
Inovacije in poslovna kreativnost predstavljajo v današnjem času ene izmed najbolj pomembnih družbeno-ekonomskih fenomenov. Kljub širokemu zavedanju o njihovem pomenu za družbo in za gospodarstvo pa je proučevanje in poznavanje celovitosti inovacijskih procesov še vedno nezadovoljivo. Inovacije imajo v realnem svetu pomembno vlogo, ki pa v ekonomski teoriji ni dovolj raziskana in pojasnjena. Predmet Izbrana poglavja inoviranja in soustvarjanja presega ožja področja makro in mikroekonomije. Razlogi za uvedbo tega predmeta so v velikem pomenu inovacij za trajnostni gospodarski in socialni razvoj ter v nekonvencionalni, praktično usmerjeni izvedbi. Obravnavane teme: inovacije in ustvarjalnost v družbi znanja in hitrih tehnoloških sprememb, koncepti in implementacije nacionalnih in regionalnih inovacijskih sistemov, inovacijski procesi/trendi z vidika globalizacije, interaktivni inovacijski poslovni modeli in raziskovalno-razvojna dejavnost …
Vsebina
Inovacije in poslovna kreativnost predstavljajo v današnjem času ene izmed najbolj pomembnih družbeno-ekonomskih fenomenov. Kljub širokemu zavedanju o njihovem pomenu za družbo in za gospodarstvo pa je proučevanje in poznavanje celovitosti inovacijskih procesov še vedno nezadovoljivo.
Inovacije imajo v realnem svetu pomembno vlogo, ki pa v ekonomski teoriji ni dovolj raziskana in pojasnjena. Študijski program predmeta »Izbrana poglavja inoviranja in soustvarjanja« presega ožja področja makro in mikroekonomije. Razlogi za uvedbo tega predmeta so v velikem pomenu inovacij za trajnostni gospodarski in socialni razvoj ter v nekonvencionalni, praktično usmerjeni izvedbi.
A. Inovacije in ustvarjalnost v družbi znanja in hitrih tehnoloških sprememb:
B. Koncepti in implementacije nacionalnih in regionalnih inovacijskih sistemov:
C. Inovacijski procesi/trendi z vidika globalizacije, evropske (dez)integracije in slovenske (dolgoročne in srednjeročne) razvojne strategije:
D. Interaktivni inovacijski poslovni modeli in raziskovalno-razvojna dejavnost:
Cilji in kompetence
Cilji
Kompetence
Splošne
Predmetno specifične
Študenti bodo pri predmetu obravnavali osnove strateškega managementa (konkurenčne prednosti organizacije, postopki in kriteriji vrednotenja strateških odločitev), organiziranost in vodenje kot orodji strateškega menedžmenta, strateški menedžment spreminjanja (spremembe kot gonilna sila razvoja, sociološki in tehnološki vidiki uvajanja sprememb), strateške vidike digitalizacije, teoretične vidike strateškega vodenja in managementa (koncepti teorij kompleksnosti, modeliranje organizacij in procesov) … Ukvarjali se bodo z izborom in uporabo metodoloških pristopov k strateškemu vodenju in managementu in pregledom pomembnejših raziskav s področja strateškega vodenja in managementa.
Vsebina
Cilji in kompetence
Študenti bodo sposobni:
Študenti bodo pri predmetu obravnavali pridobivanje podatkov (ankete, prostodostopni in drugi viri; masovni podatki; urejanje podatkov), osnovne kvantitativne metode (osnove verjetnosti in vzorčenja, preizkušanja domnev, regresijske analize, analiza časovnih serij), statistiko in indikatorje inovacij ter trajnostnega poslovanja, multivariatno analizo podatkov, ekonometrični modeli in mikro modeliranje ter druge napredne kvantitativne metode in pristopi (glede na znanstveno raziskovalne usmeritve in potrebe študentov).
Vsebina
Metode in pristopi v kvalitativnem raziskovanju
Zbiranje kvalitativnih podatkov
Analiziranje kvalitativnih podatkov
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je seznaniti študenta s procesom samostojne priprave znanstvenih in strokovnih člankov ter prispevkov za objavo v znanstvenih in strokovnih revijah ter v zbornikih konferenc in sposobnost učinkovite izvedbe javnih predstavitev na konferencah ali pred drugimi javnostmi.
Po opravljenih obveznostih bo študent sposoben samostojno pripraviti znanstveni članek/prispevek po IMRAD shemi (uvod/teoretična izhodišča, metode, rezultati, razprava in zaključek), ki ga bo poskušal objaviti v znanstveni reviji oziroma javno predstaviti na znanstveni konferenci.
Vsebina
UVODNI KONCEPTI AKADEMSKEGA PISANJA:
PREGLED LITERATURE/OPREDELITEV TEME RAZISKAVE/RAZISKOVALNEGA VPRAŠANJA/HIPOTEZ
ISKANJE USTREZNEGA ZBORNIKA/REVIJE:
OKVIR IMRAD (uvod, metode, rezultati, analiza in zaključek)
UPORABA PROGRAMSKE OPREME ZA STATISTIČNO ANALIZO PRI ZNANSTVENO- RAZISKOVALNEM DELU: poudarek na empiričnem delu članka - prikaz rezultatov statistične analize in statističnih testov
Metode, ki ustrezajo določenim znanstvenim problemom: (1) primerjava dveh skupin subjektov, (2) primerjava treh ali več̌ skupin subjektov, (3) meritev korelacije in (4) meritev odvisnosti dveh ali več̌ spremenljivk.
Cilji in kompetence
Cilji predmeta
Splošne kompetence:
Predmetno specifične kompetence:
Študenti bodo pri seminarju dobili usmeritve za analizo in prikaz rezultatov, interpretacijo rezultatov in oblikovanje zaključkov. Izvedli bodo predstavitev in zagovarjali prvi osnutek doktorske disertacije s poudarkom na analizi rezultatov in glavnih ugotovitvah ter prejeli povratno informacijo kolegov (mentorja, učiteljev) pred pripravo končnega osnutka disertacije. Predstavili in zagovarjali bodo končni osnutek doktorske disertacije s poudarkom na kritični interpretaciji dobljenih rezultatov in oblikovanju zaključkov ter prejeli povratno informacijo kolegov (mentorja, učiteljev) pred pripravo končne verzije disertacije.
Vsebina
Cilji in kompetence
Splošne kompetence:
Specifične kompetence: