Novice

Spremljajte naše novice
22. maj 2024

Monografija DOBA Fakultete: Sodobni vidiki e-izobraževanja v visokem šolstvu

Prvi zametki nastajanja pričujoče znanstvene monografije segajo v leto 2019, ko smo na DOBA Fakulteti (DF) pripravili teoretična izhodišča in podlage za nadaljnji razvoj Dobinega modela online študija (MOŠ) za srednjeročno obdobje 2020-2025 – t. i. Master plan. Opredelili smo konkretne možnosti za razvoj in krepitev posameznih vidikov fleksibilnosti in odprtosti, ki sta ključni značilnosti online izobraževanja. Vse to je predstavljalo temelje za kasnejše strateško načrtovanje, analiziranje, preizkušanje/pilotiranje in postopno uvajanje (izbranih) inovacij v pedagoški proces,  v skladu s trendi visokošolske didaktike in razvojem tehnologije. Izkušnje, rezultate in spoznanja tega procesa predstavljamo v tej znanstveni monografiji.

Monografija je razdeljena na dva velika sklopa. Prvi sklop obravnava dosedanja spoznanja o uvajanju in vpeljevanju pedagoških inovacij v online izvedbo pedagoškega procesa na DOBA Fakulteti, drugi sklop pa obravnava teoretski in konceptualni okvir pedagoškega inoviranja na DOBA Fakulteti.

V okviru prvega tematskega sklopa z naslovom Pedagoške inovacije v praksi so najprej predstavljene ugotovitve raziskav o stališčih študentov do uporabe krajših video posnetkov v pedagoškem procesu in nato še stališča študentov do učnih gradiv na splošno. Sledi prikaz uvajanja mikro-učenja v pedagoški proces ter vključevanja študentov kot soustvarjalcev (odprtih) učnih virov. Naslednje poglavje nadgrajuje tematiko učnih virov in predstavlja model spodbujanja uporabe odprtih učnih virov (OER) pri visokošolskih učiteljih. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati raziskave med učitelji in študenti o uporabi mobilnih naprav v procesu izobraževanja kot podlaga za oceno potenciala in spodbujanje nadaljnje uporabe mobilnega učenja. Sledi prikaz in analiza učinkov mednarodnih virtualnih projektov za spodbujanje internacionalizacije doma pri študentih ter analiza znanstvenih spoznanj o učinkih uporabe sodobnih pedagoških pristopov pri online študiju na razvijanje 'mehkih' oz. prečnih kompetenc pri študentih.

V okviru drugega tematskega sklopa z naslovom Okvir pedagoškega inoviranja na DOBA Fakulteti so najprej predstavljeni aktualni svetovni trendi na področju izvajanja različnih oblik e-izobraževanja, vključno z orodji umetne inteligence. Sledi poglavje o uporabi tehnologije, ki sistematično in pregledno predstavi, analizira in ilustrira vlogo ter uporabno vrednost različnih vrst tehnologije pri doseganju učnih ciljev oz. pri zagotavljanju kakovostne učne izkušnje. Monografijo zaključuje poglavje, ki sistematično predstavi teoretski, konceptualni in empirični pristop DOBA Fakultete k nadgradnji obstoječega modela online študija in pripravi srednjeročnega operativnega načrta za povečanje kakovosti online študija.

Z izdajo te znanstvene monografije se pedagoško inoviranje na DOBA Fakulteti ne zaključuje, ravno nasprotno. Zaradi hitrega razvoja tehnologije in priložnosti (pa tudi pasti), ki jih tehnologija prinaša, je pedagoško inoviranje postalo del našega vsakdana. In že sedaj lahko ocenimo, s katerimi vsebinami se bomo najverjetneje ukvarjali v prihodnih letih: zagotovo bo to umetna inteligenca in smiselna integracija orodij umetne inteligence v pedagoški proces, mikrodokazila, pa tudi nadaljnji razvoj učne analitike ter analiza masovnih podatkov, ki se zbirajo med izvedbo online izobraževanja, s ciljem učinkovite izrabe teh podatkov za večjo personalizacijo učenja in optimizacijo individualnih učnih izkušenj.

>> Ogled monografije

Informativni dnevi
Informativni dnevi
Deli
Deli
Online študij
Online študij
Izpolni prijavo
Izpolni prijavo
Deli