Eno od področij kakovosti na DOBA Fakulteti (v nadaljevanju DF), ki je zelo pomembno, je tudi presoja kakovosti diplomantov, kot jo vidijo in zaznavajo delodajalci diplomantov DF.
Struktura podjetij, ki so odgovorila na vprašalnik:
- Dejavnost: 56 % gospodarstvo, 44 % negospodarstvo
- Velikost: 26 % mikro, 23 % manjše, 23 % srednje veliko, 28 % veliko
Na podlagi rezultatov, ki smo jih prejeli, lahko ocenimo, da so delodajalci diplomantov DF zadovoljni s pridobljenimi kompetencami njihovih zaposlenih in da jim izobraževanje odpira karierno napredovanje v smislu višje plače in boljšega delovnega mesta. Iz primerjave rezultatov za tri leta smo zaznali nekoliko slabše ocene. Povprečna ocena kompetenc je 5,9 na 7-stopenjski lestvici (lansko leto 6,0).
Nekaj ključnih rezultatov anketiranja:
- Sodelovanje in timsko delo je po mnenju delodajalcev tudi letos najbolje razvita kompetenca (6,2 na 7-stopenjski lestvici) diplomantov DF. Ta kompetenca je bila tudi v Raziskavi Dodana vrednost online študija (2021) opredeljena kot tista središčna točka modela online študija, okoli katere si študenti razvijejo pomembne organizacijske, socialne, osebne in informacijske kompetence, ki niso povezane s programom, v katerem študirajo. Prav tako so to kompetenco delodajalci izpostavili kot najpomembnejšo kompetenco, ki so danes potrebna iz vidika delodajalca.
- Uporaba orodij za komunikacijo in delo na daljavo je ena od kompetenc, kjer so delodajalci pri svojih zaposlenih še posebej izpostavili kot dobro razvito, a na drugi strani ta kompetenca ni med ključnimi, ki jih želijo pri svojih zaposlenih.
- Med ključne tri kompetence, ki jih delodajalci želijo pri svojih zaposlenih je tudi Učinkovita organizacija dela in vodenje. Le-to so pri diplomantih DF ocenili z oceno 5,8 na 7-stopenjski lestvici.
- Kritično razmišljanje in učinkovito reševanje problemov je med kompetencami, ki jih delodajalci ocenjujejo kot najpomembnejšo pri njihovih zaposlenih. Ta kompetenca je bila v letošnjem letu nekoliko slabše ocenjena (5,7).
- Pri dveh ocenjenih kompetencah prvič ne dosegamo kazalnika (5,8) in to sta: Kritično razmišljanje in učinkovito reševanje problemov ter pozitivna naravnanost in obvladovanje stresnih situacij.
- Diploma DF omogoča napredovanje na delovnem mestu. Kar 77 % delodajalcev je tudi letos ocenilo, da bodo njihovi zaposleni na delovnem mestu napredovali, prejeli višjo plačo ali stimulacijo.
- Kar 43 % delodajalcev ocenjuje, da ima DOBA Fakulteta visok ugled, kar je ponovno več kot v lanskem letu (leta 2019/2020 je najvišjo oceno podelilo le 17 % delodajalcev). DF ocenjujejo kot fakulteto, ki sledi sodobnim trendom v izobraževanju, je fakulteta, ki je ekspert na področju kakovostnega izvajanja online študija, je inovativna fakulteta, ki nudi kakovostne študijske programe, zaupanja vredna izobraževalna ustanova, ki s svojimi programi prispeva k razvoju posameznikov in okolja, v katerem deluje.
Analiza podatkov
V prvem delu ankete so delodajalci ocenjevali pridobljena znanja in kompetence diplomantov DF. Ocenjevali so 10 ključnih kompetenc, med katerimi je tudi 6 kompetenc, ki jih Svetovni gospodarski forum uvršča med kompetence leta 2025 oz. kompetence prihodnosti in spadajo v skupine delo z ljudmi (Working with people), upravljanje sebe (Self-management) in reševanje problemov (Problem-solving).
Med vsemi naštetimi kompetencami so delodajalci izbrali tudi tri ključne kompetence, ki jih ocenjujejo kot najpomembnejše pri svojih zaposlenih. Izbrali so tri:
- Sodelovanje in timsko delo
- Učinkovita organizacija dela in vodenje
- Kritično razmišljanje in učinkovito reševanje problemov
DOBA Fakulteta je na pravi poti, saj v študijskih programih spodbujamo timsko delo, večji poudarek pa bo potreben na področju kritičnega razmišljanja.
V nadaljevanju smo delodajalce prosili, da zapišejo, kaj po njihovem mnenju odlikuje diplomante DF. Največkrat izpostavljene lastnosti so bile: fleksibilnost, visoka motivacija, timsko delo, praktično znanje.
Delodajalci so v anketi ocenjevali tudi možnosti napredovanja diplomantov. Dejstvo je, da se kandidati za študij na DOBA Fakulteti odločijo zaradi pridobitve novega znanja in diplome, ki jim bo omogočila osebni in karierni razvoj. Ocena možnosti napredovanja kot jo vidijo delodajalci je zato zelo pomembna. Rezultati anketiranja delodajalcev zadnja leta potrjujejo, da diploma DOBA Fakultete prinaša razvoj kariere, napredovanje na delovnem mestu. Kar 77% diplomantov po diplomi napreduje na delovnem mestu.